Perioada Jeulmun este impartita in trei diviziuni:
Jeulmunul Timpuriu (6000-3500 î.Hr). Perioada in care principala ocupatie a locuitorilor a fost pescuitul, vanatul si inceputurile unei agriculturi elementare. Populatia inca semi-migratorie cu asezari mici si temporare.
Jelmunul Mediu (3500-2000 î.Hr). Perioada in care apar primele asezari sedentare si o agricultura sustenabila, care permitea pastrarea surplusurilor de alimente de la o recolta la cealalta. Suntem siguri de acest lucru, avand in vedere vasele ceramice de dimensiuni mai mari care permiteau pastrarea a mari capacitati de produse agricole, in special secara si ovaz.
Jelmunul Târziu (2000-1500 î.Hr). Perioada in care agricultura devine principala ocupatie, pescuitul si vanatul devenind ocupatii complementare. In aceasta perioada se vede clar o migratie a populatiei spre nordul peninsulei Coreene si spre interior in afara zonelor de pescuit. Perioada este caracterizata de ceramica asemanatoare gasita in Manciuria, Rusia Maritima, Valea Amurului, Mongolia si Japonia in perioada Jōmon. Postarea viitoare despre perioada Mumun.
Conform legendei lui Dangun, istoria nationala a poporului corean incepe în anul 2333 î.Hr odată cu întemeierea regatului Gojoseon la malurile raului Liao in sud-estul Manciuriei contemporane.
Republica Coreea îşi
sărbătoreşte ziua naţională, Gaecheonjeol (”Ziua în care s-au deschis
Cerurile”), pe data de 3 octombrie, ziua intemeierii primului stat corean,
Gojoseon(Tara diminetilor linistite) de catre DanGun. Despre intemeierea statului
Gojoseon aflam din Legenda regelui DanGun,consemnată pentru prima dată in Samguk yusa (“Fapte memorabile din perioda
celor trei regate”) scris în anul 1285 de călugărul budist Iryon, şi apoi
în alte scrieri medievale de mai târziu.
Lordul Cerului Hwanin (환인), a avut un fiu Hwanung care tânjea
să trăiască pe pământ printre oameni. Hwanin s-a îmbunat şi Hwanung a coborât
pe Muntele Taebaek cu 3.000 de ajutoare, unde a fondat un oraş pe care l-a
numit Sinsi (신시 “Oraşul Zeilor” sau “Oraşul Sfânt”).
Împreună cu miniştrii săi, norii, ploaia şi vântul, el a instituit legile şi
codurile morale şi au învăţat poporul diverse arte, medicina şi agricultura.
Un tigru si un urs care trăiau într-o peşteră s-au rugat de Hwanung să-i transforme în oameni. Hwanung le-a dat 20 căţei de usturoi şi anumite mugworts instruindu-i să mănânce doar aceste alimente sacre şi să se roage timp de 100 de zile. Tigru a renunţat după 20 de zile şi a plecat în peşteră, dar ursul a rămas şi după 100 de zile a fost transformat într-o femeie.
Ursul-femeie (Ungnyeo, 웅녀 , care înseamnă "Fata întrupat de la un urs ".), cum nu avea un soţ, în curând a devenit tristă şi s-au rugat sub un arbore Sindansu (신단수, “Divina Betula”) pentru a fi binecuvântată cu un copil. Hwanung a luat-o ca soţie a sa şi, în curând ea a născut un fiu, Dangun Wanggeom (단군 왕검).
Un tigru si un urs care trăiau într-o peşteră s-au rugat de Hwanung să-i transforme în oameni. Hwanung le-a dat 20 căţei de usturoi şi anumite mugworts instruindu-i să mănânce doar aceste alimente sacre şi să se roage timp de 100 de zile. Tigru a renunţat după 20 de zile şi a plecat în peşteră, dar ursul a rămas şi după 100 de zile a fost transformat într-o femeie.
Ursul-femeie (Ungnyeo, 웅녀 , care înseamnă "Fata întrupat de la un urs ".), cum nu avea un soţ, în curând a devenit tristă şi s-au rugat sub un arbore Sindansu (신단수, “Divina Betula”) pentru a fi binecuvântată cu un copil. Hwanung a luat-o ca soţie a sa şi, în curând ea a născut un fiu, Dangun Wanggeom (단군 왕검).
Dangun Shrine on Namsan, Seoul, Korea
Dangun image as Mountain Spirit
Realizat de Park Soo Rim
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu